Wednesday, May 6, 2009

lessen leerde

Samenvatting

Dit is een kort maar belangrijk nieuwsbericht. Het gaat erover de Belgisch reactie op de aanslag in Appledorn. De Belgische minister De Padt zei erin dat "we moeten leren van de aanslag in Appledorn".

Belgie moet voor hun national feestdag op 21 julie plannen maken. Op deze dag worden extra veiligheidsmaatregelen genomen omdat de Belgen geen twede Appledorn willen. Koning Albert afneemt een defile in het centrum van Brussel.

Link:
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/15430

Ik vond dit nieuwsbericht interssant want erin zitten een goede vraggen. Moeten wij onze gewoontes veranderen? Ik denk dat de reactie van De Padt gebalanceerd is. Als ik meer tijd had zou ik de reactie van andere landen leren.

Ik wil een Nederlander vragen deze vraag aan. Waarom denk je dat de ontslaag werd gemaakt. Wij moeten ons verschillend gedraagen maar weten wij waroom?

No comments: