Sunday, May 10, 2009

Zelfde Lied, Verschillend Vers

Ik heb elke dag voor een maand www.nos.nl en www.nos.nl/nosstudiosport gelezen. Ik vond het nieuws uit het Nederland interessant. Ik hou von Europese sporten en ik leer de gebeurtes uit het Nederland (en Belgie) graag.

Hun nieuws verschijnt Amerikaanse nieuws. De namen, plaatsen, sporten en bedrijven zijn verschillend maar de onderwerpen zijn dezelfde. Het Nederland heeft ook terroristiche aanslaggen zoals Amerika. Belgies grootste sportheld werd gepakt voor cocaine gebruiken.

Erin zit een belangrijke les. Elk land heeft problemen en klaagers. Het gras altijd schint groener ergens anders. Hoevel ik veel klagen over mijn land heb, leerde ik dat ons situatie niet zo slecht is. Mijn nieuwse onderzoek heeft me dit geleerd.

Wat ik nog nooit begrijp is waarom deze landen met verschillende politiek de zelfde problemen hebben.

No comments: