Saturday, May 9, 2009

Misschien geen Tour De France Voor Vroeger Wereldkampion

Wie: De wielrenner Tom Boonen. Hij is vroeger wereldkampion. Zijn foto zit in mijn blog omdat ik zijn sport heb ondergezocht.

Wat:
Hij is voor de tweede keer betrapt op het gebruik van cocaine.

Wanneer en waar: Vandaag in Belgie

Hoe: Wielrenners moeten zick laten keuren voor onwettige stof.

Waarom: Deze is de grote vragen. Heeft hij een persoonlijk probleem of is hij een bedrieger? Hij zei dat hij "had blackout en ga hulp zoeken".

Lees verder: http://www.wielerrevue.nl/nieuws/het-laatste-nieuws/artikel/boonen-ik-had-blackout-en-ga-hulp-zoeken/?tx_ttnews[backPid]=4&cHash=9fd234d9b0

Reactie

Boonen: "Als ik op stap ga, moet ik kennelijk een grens voorbij." Als je kan zien weet hij dat hij een probleem hebt.

Lance Armstrong: "It’s not a good situation. I feel for him. I know Tom because he was on this team. This is more of a social issue than a sporting issue. We have to address from a social standpoint. It’s a blow for him, a blow for Quick Step, a blow for their sponsors and Belgian cycling." http://www.velonews.com/article/91822/armstrong-tickled-pink-at-giro

Me: Ik denk dat dit een triest verhaal is maar het is ook de tweede tijd hij werd gepakt. Ik denk dat hij mag niet de Tour De France beginnen als zijn straf. Sporten heeft nu strikte regels over stoffen.

Als ik meer tijden voor dit onderwerp had, zou ik meer onderzoek over de situatie van andere Europese sporten doen. Ik vind het Europese sporten interessant.






1 comment:

LuDean said...

Ik ga met Lance Armstrong akkoord dat het is meer van een sociale kwestie dan een sport kwestie. Maar ik ga ook met je akkoord; sporten hebben strikte regels, en zij zijn wat zij zijn, zelfs al het is triest. Misschien het zal goed voor hem eindigen.